Uçmakdere; yamaç paraşütü ile ilk uçuş deneyimi

Yüksekte olmak önceleri bünyeye biraz korkutucu gelse de bir manevrayla g-kuvveti adrenalininiz yükseltir. Alışıldığındaysa yere hiç inmemek, tadını çıkarana kadar uçmak istersiniz. Çünkü uçmak özgürlüktür, keyiftir bulutları hissederek havada süzülmek.

İşte biz de bu keyfi yaşamak için bir pazar günü Uçmakdere’nin yolunu tuttuk. Önce köye girmeden güzel bir köy kahvaltısı yaptık. Sonra bizi Tekirdağ Doğa Sporları ve Havacılık Kulüp Başkanı Kadir Aksoy karşıladı. Bindik cipe yılan gibi S şeklinde virajlı yollardan tırmana tırmana 625 metre yükseklikteki uçuş pistimize ulaştık.

Uçmakdere, Tekirdağ’ın Şarköy ilçesine bağlı tarihi Rum evlerinin bulunduğu bir köy. Ganoslar olarak anılan Ganos dağ silsilesinin içerisinde bulunan köy yamaç paraşütü haricinde trekking için de uygun birçok farklı rotaya sahip. Yıl boyunca kendiniz de gidebileceğiniz gibi birçok yürüyüş ve dağcılık kulübü buraya düzenli yürüyüş etkinliği düzenliyor. Açık havada Çanakkale’nin Karabiga kıyılarını ve Marmara Adası’nın hemen arkasına denk gelen Kapıdağ Yarımadası’nı rahatlıkla görüldüğü Uçmakdere’de tandem ile görsel keyif yaşamak yerine yürümeyi tercih ederseniz 850 metre yükseklikteki seyir terasına mutlaka uğramalısınız. İstanbul’a 185 km mesafedeki Uçmakdere, 2,5 – 3 saat süren yolculuk süresiyle İstanbul’a oldukça yakın. Tekirdağ Doğa Sporları ve Havacılık Kulübü, Kadir Aksoy kuruculuğunda 2007 yılında hem her yaştan uçmak isteyen herkesi gökyüzüyle tanıştırmak hem de yamaç paraşütü sporuna yeni pilotlar yetiştirmek için kurulmuş.

Öğlene doğru pistte hazırlıklara başlıyoruz. Hava bulutlu, ne çok sıcak ne de soğuk fakat rüzgar uçuş için yeterli değil, bekliyoruz. Kadir hoca ve ekipteki diğer pilot bize kalkışla ilgili bilgileri aktarıyor. Uygun rüzgarı yakalayınca bulutlara doğru birer birer uçmaya başlıyoruz. Keyfimize diyecek yok ☺